woensdag 30 maart 2011

Verbazingwekkend

De Chirurg heeft me gezegd dat ik een afspraak krijg met een Internist. Om te praten over de mogelijke hormoontherapie.
De baliemedewerkster van balie 6 probeert een afspraak via haar computer te plannen. Het lukt niet. Ik kan geen plek vinden zegt ze. Misschien kunt u morgen zelf even bellen met de Internistenplanner. Natuurlijk kan ik dat. Ik vraag me alleen af, als zij nu geen plek in de computer ziet, waarom zou de Internistenplanner dan wel plek zien. Met een telefoonnummer word ik naar huis gestuurd.

Om een uur of 12 bel ik het nummer. Ik krijg een dame aan de telefoon. De Internistenplanner is er niet, of ik om 13.30 terug wil bellen.

Om 13.30 krijg ik een (jonge) man met een gezellig Amsterdams accent aan de lijn. Er volgt een heel vreemd gesprek.
Ik vertel hem dat ik een afspraak wil maken met een Internist. Ik ben namelijk gisteren bij de chirurg geweest en die heeft me doorgestuurd bladiebladiebla……………..

Een Internist zegt hij? Die heb ik niet. Volgende week krijgen we twee nieuwe in dienst en ik weet nog niet hun rooster. Heeft het haast vraagt hij? Of mag het ook over een week of 3.

Ik ben lichtelijk met stomheid geslagen. Ik zeg hem dat ik er geen verstand van heb of ik een gesprek over 3 weken mag hebben. Ik leg hem uit dat ik 2 weken geleden geopereerd ben, borstsparend bladiebladiebla……

Die gozer denkt hardop. Ik hoor hem zeggen: dit mogen ze toch niet doen, ze snappen er ook niets van of iets in die trant.
Hij probeert zicht te krijgen op mijn status via de computer. Naam? Geboortedatum? Ik krijg de indruk dat het hem niet lukt.

Ik probeer hem bij te staan en vertel dat ik morgen naar de Radiotherapeut ga voor de intake, misschien heeft hij daar wat aan. Misschien is het voor hem belangrijk te weten waar ik in het traject zit om te bepalen wanneer ik een gesprek met de Internist moet krijgen.

Mevrouw, zegt hij, eigenlijk best geïrriteerd, ik heb gewoon geen Internist op het moment, ik moet dit even uitzoeken. Ik bel zo even terug………………………

Het is nu 22.20 en ik zit nog steeds met de telefoon in mijn hand te wachten.

Haha grapje, maar ik blijf me wel verbazen!

1 opmerking:

  1. Het is toch niet te geloven! Wat een eikels daar in dat ziekenhuis. Heb je inmiddels al meer nieuws?

    BeantwoordenVerwijderen