dinsdag 8 februari 2011

Ik, Tamara, moeder met moederkanker

Mijn moeder had borstkanker, ik heb borstkanker.
Ik ben moeder maar ik ben niet mijn moeder.
Ik lijk op mijn moeder, ik heb trekken van haar. Maar ik ben haar niet.
Ik heb haar genen, misschien wel die van de borstkanker. Maar misschien ook niet.
Het leven is al moeilijk genoeg met borstkanker, met het verhaal van mijn moeder erbij is het soms niet te doen. Maar haar verhaal is niet mijn verhaal.

Het verhaal over mij, als kind van mijn moeder die borstkanker had, is mijn verhaal. Mijn verhaal is zwaar, triest en niet te filmen.

Mijn verhaal is niet het verhaal van mijn kinderen met hun moeder die borstkanker heeft.
Hun verhaal is net begonnen. (alhoewel)
Ik hoop dat hun verhaal dragelijk wordt, overzichtelijk blijft en lichter dan de mijne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten